fredag 6 september 2013

Mageia4 Alpha2

Nu är den på gång  kommer att finnas för nedladdning under lördagen. QA teamet har jagat buggar men det finns fortfarande saker som inte är som det ska men ladda ner och testa, Det skall nu gå att köra grub2 starthanterare. En uppmaning till alla som testar rapportera alla buggar ni hittar för att göra Mageia4 till den bästa utgåvan någonsin . För min del så börjar nog snart för testerna  testerna av Alpha3. Jag kör dom flesta i virtualbox  Live versionerna testar  jag i live läge för att senare installera dom i vb. Min favorit DE är som alla vet KDE.  Om man laddar ner classic instaler så finns det en hel del andra skrivbords miljöer att välja på i dags läget har jag inte koll på vilka som finns färdiga för installation då det har varit en massa ändringar under processen. Dom senaste ändringarna är gjorda under förmidagen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar